W Sanoku trwa kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społecznej #ZnamTeNumery, która ma na celu uświadamianie społeczeństwa, zwłaszcza seniorów, o zagrożeniach związanych z oszustwami internetowymi. Ta inicjatywa, której patronuje Komenda Główna Policji oraz Telewizja Puls, wykorzystuje sztuczną inteligencję, co stawia ją w nowatorskiej roli. Od 20 listopada rozpoczyna się druga część kampanii, która skupi się na edukacji dotyczącej działania przestępców w sieci.
W ramach kampanii #ZnamTeNumery, seniorzy mogą uzyskać niezbędne informacje o sposobach, w jakie mogą stać się celem oszustów. Pierwszy etap kampanii, trwający od 14 do 20 listopada, oparty był na interaktywnych materiałach wideo, które miały na celu ukazanie zagrożeń. Uczestnicy byli kierowani na platformę, gdzie zamiast ryzykować utratę tożsamości, otrzymywali praktyczne porady jak unikać podobnych sytuacji w przyszłości.
Drugi etap kampanii, który zaczyna się 20 listopada, skupia się na emisji spotów i materiałów wizualnych, które szczegółowo przedstawiają metody działania oszustów wykorzystujących sztuczną inteligencję. W działania kampanii angażuje się także Policja, która poprzez różnorodne akcje informacyjne ma na celu zwiększenie świadomości obywateli o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem w sieci. Kwestie oszustw dotykających seniorów są na bieżąco omawiane, między innymi w popularnym serialu „Lombard. Życie pod zastaw”, co dodatkowo zwiększa zasięg edukacyjny kampanii.
Kampania #ZnamTeNumery szybko zyskuje na popularności, a grono partnerów, w tym Poczta Polska oraz media, rośnie. W działaniach biorą także udział instytucje, takie jak ZUS czy sanatoria, co podkreśla szeroki zasięg inicjatywy. Współpraca z organizacjami społecznymi, takimi jak Polski Związek Kół Gospodyń Wiejskich, ma na celu dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców oraz wsparcie seniorów w radzeniu sobie z zagrożeniami czyhającymi w sieci. Kampania jest emitowana również w komunikacji miejskiej i na ekranach w popularnych miejscach, co jest dobrym krokiem w kierunku wzmacniania bezpieczeństwa lokalnych mieszkańców.
Źródło: Policja Sanok
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery łączy edukację z technologią
Zobacz Także